יום שישי, 2 במאי 2014

מתי הזמן הטוב ביותר לפרסם סטאטוס בפייסבוק

תזמון זה עניין של טיימינג – מתי הזמן הטוב ביותר לפרסם סטאטוס בפייסבוק וביתר הרשתות החברתיות?


אם אתם מנהלים דף בפייסבוק או שאתם פשוט אוהבים לפרסם סטאטוסים יצירתיים, וודאי שאלתם את עצמכם לא פעם: "מהי השעה הטובה ביותר לפרסם סטאטוס בפייסבוק"?
איך אמר ניוטון בעספור? תזמון זה עניין של טיימינג. ובאמת, תזמון זה הכול בחיים, במיוחד בכל הקשור לנושא של שיווק ברשתות חברתיות.
פרסום בתזמון הנכון יאפשר לכם להגדיל את החשיפה ואת התוצאות שלה, אך מהו התזמון הנכון לפרסום סטאטוסים בפייסבוק?
לשם בדיקת סוגיה זו, בדקנו עבורכם מספר מחקרים (מחו"ל), מהם ננסה להסיק מהו התזמון האידיאלי לפרסם סטאטוסים בפייסבוק וביתר הרשתות החברתיות. כמו כן, התייעצנו ושאלנו מובילי מדיה חברתית מארצנו הקטנטונת וניסינו להבין אחת ולתמיד מהו הזמן האופטימאלי לפרסם סטאטוסים במדיה חברתית ואיך ניתן להגדיל את כמות התגובות והוויראליות של כל פוסט / סטאטוס שלנו.
חשוב לסייג את המחקר: המחקר מתבסס על דפי פייסבוק מחו"ל, להם יש למעלה מ- 2 מיליון אוהדים (בארץ קצת קשה למצוא גודל מדגם כזה, וכפי שאתם יודעים ככל שיש יותר נתונים במדגם – כך הוא קרוב יותר למציאות).
היות והמחקר מתבסס על דפים בחו"ל, יש לסייג את התוצאות ולהקביל אותן לארץ. למשל אם התוצאות הגבוהות ביותר התקבלו ביום ראשון – מדובר ביום ראשון בחו"ל (שהוא למעשה יום שבת שלנו – סוף השבוע).
כל המחקרים נבדקו לפי שלושה מדדים עיקריים:
מדד תגובות: כמה תגובות היו לסטאטוסים שפורסמו
מדד לייקים: כמה לייקים היו לכל סטאטוס (נמדד כאחוז מתוך סך האוהדים של הדף)
מדד מחויבות הגולשים – Engagement: מודד את החיבור של האוהדים לדף. נשען על השילוב בין 2 המדדים הקודמים בשילוב עם פרמטרים נוספים.
בפוסט זה נבדוק את התזמון לשיתוף בשלושה מדיומים שונים:
רשתות חברתיות, דיוור לרשימות תפוצה ופרסום פוסטים בבלוגים.
התזמון האידיאלי לפרסום ברשתות חברתיות:
הבסיס לכל הפוסט הזה הוא רשתות חברתיות. כולנו רוצים לייצר את האינטראקציה הגבוהה ביותר עם גולשים בעת פרסום סטאטוס בפייסבוק שלנו – בין אם מדובר בפרסום סטאטוס בדף העסקי שלנו או בפרסום סטאטוס אישי בפרופיל הפייסבוק שלנו. השאיפה שלנו היא לייצר את החיבור החזק ביותר עם המשתמשים בפייסבוק ובכך להגדיל את החשיפה שלנו.
הזמן הטוב ביותר לפרסם בפייסבוק הוא בעצם הזמן בו קהל הגולשים נמצא בפייסבוק – השאלה היא מתי הקהל שלכם נמצא בפייסבוק?
ממחקרים וסטטיסטיקות עולה כי למעלה מ- 60% מהפוסטים של מותגים ועסקים מפורסמים בין השעות 10:00 בבוקר ל- 16:00 אחה"צ, מה שאומר במילים אחרות, שעסקים פעילים בפייסבוק בעיקר בשעות העסק.
אחרי 16:00 מספר הסטאטוסים המפורסמים בדפי עסק פוחת משמעותית.
עם זאת, מותגים ועסקים שמפרסמים מחוץ לשעות העסק יצרו רמת מעורבות ואינטראקציה גבוהה יותר בלמעלה מ- 20% עם הגולשים שלהם.
מה זה אומר לכם? זה שאתם עכשיו עובדים מול המחשב בעסק – לא אומר שעכשיו זה הזמן האידיאלי לפרסום.  
.
כל המחקרים נבדקו לפי שלושה מדדים עיקריים:
מדד תגובות: כמה תגובות היו לסטאטוסים שפורסמו
מדד לייקים: כמה לייקים היו לכל סטאטוס (נמדד כאחוז מתוך סך האוהדים של הדף)
מדד מחויבות הגולשים – Engagement: מודד את החיבור של האוהדים לדף. נשען על השילוב בין 2 המדדים הקודמים בשילוב עם פרמטרים נוספים.
בפוסט זה נבדוק את התזמון לשיתוף בשלושה מדיומים שונים:
רשתות חברתיות, דיוור לרשימות תפוצה ופרסום פוסטים בבלוגים.
התזמון האידיאלי לפרסום ברשתות חברתיות:
הבסיס לכל הפוסט הזה הוא רשתות חברתיות. כולנו רוצים לייצר את האינטראקציה הגבוהה ביותר עם גולשים בעת פרסום סטאטוס בפייסבוק שלנו – בין אם מדובר בפרסום סטאטוס בדף העסקי שלנו או בפרסום סטאטוס אישי בפרופיל הפייסבוק שלנו. השאיפה שלנו היא לייצר את החיבור החזק ביותר עם המשתמשים בפייסבוק ובכך להגדיל את החשיפה שלנו.
הזמן הטוב ביותר לפרסם בפייסבוק הוא בעצם הזמן בו קהל הגולשים נמצא בפייסבוק – השאלה היא מתי הקהל שלכם נמצא בפייסבוק?
ממחקרים וסטטיסטיקות עולה כי למעלה מ- 60% מהפוסטים של מותגים ועסקים מפורסמים בין השעות 10:00 בבוקר ל- 16:00 אחה"צ, מה שאומר במילים אחרות, שעסקים פעילים בפייסבוק בעיקר בשעות העסק.
אחרי 16:00 מספר הסטאטוסים המפורסמים בדפי עסק פוחת משמעותית.
עם זאת, מותגים ועסקים שמפרסמים מחוץ לשעות העסק יצרו רמת מעורבות ואינטראקציה גבוהה יותר בלמעלה מ- 20% עם הגולשים שלהם.
מה זה אומר לכם? זה שאתם עכשיו עובדים מול המחשב בעסק – לא אומר שעכשיו זה הזמן האידיאלי לפרסום.
סיכום – פרסום סטאטוסים לפי מקצועות ותעשיות:
מידת המעורבות של גולשים לכל פוסט, משתנה גם בהתאם לסוג התעשייה בה אנו פעילים. המחקרים מצאו שתעשיית הבידור תהיה פעילה בעיקר בסופי שבוע – לעומת אופנה ותעשיית הטיפוח והיופי למשל שישיגו את האינטראקציה הגבוהה ביותר בימי חמישי.
הדבר החשוב ביותר הוא לא לקחת שום נתון כאן כמובן מאליו – ולבחון בכל עת מתי אתם מצליחים לייצר את האינטראקציה הגבוהה ביותר עם הגולשים שלכם.
אגב, לאלו מכם שמשתמשים בתוכנות שמפיצות סטאטוסים באופן מתוכנת מראש כמו Hootsuite או Tweetdeck – על סמך כל המחקרים הללו – לא מומלץ לעשות שימוש בכלים אלו כיוון שלפי בדיקות, שימוש בכלים אלו בדפי אוהדים מייצר 70% פחות אינטראקציה עם הגולשים מאשר מישהו שפיזית העלה סטאטוס או צירף קישור לפוסט חדש שכתב.
מהו אורך החיים הממוצע של פוסט בפייסבוק?
האמת שכבר שמעתי המון בנושא והדבר הראשון שאני יכול לומר לכם הוא שאורך חיי כל פוסט משתנה בהתאם למי שאתם ובהתאם לאיכותו של אותו פוסט. אם אתם אושיות מדיה חברתית, עם המון חברים – פייסבוק תיתן עדיפות לתכנים שלכם. פייסבוק לומדת את ההתנהגות של כל פרופיל וכל דף בפייסבוק ואלו שיש להם יותר חברים שמגיבים להם – ייחשפו ליותר אנשים וליותר מעגלים – ובכך הסבירות שהפוסט שלהם ישרוד לאורך זמן רב יותר עולה.
לפי הסטטיסטיקות שקראנו במחקרים מחו"ל עד לא מזמן, "זמן חיים" ממוצע של פוסט בפייסבוק היה 22 שעות ו- 51 דקות.
במהלך השנה האחרונה, שינתה פייסבוק את האלגוריתם ולפי בדיקות שקראנו, אורך החיים הממוצע כיום הוא שלוש שעות בלבד.
עם כניסת הממשק החדש של פייסבוק טיימליין, אנו צפויים לשינויים נוספים שאף יורידו יותר את זמן החיים הממוצע של כל פוסט.
כמשווקים בפייסבוק, אנו חייבים להתייחס למידע זה ולהבין שיש צורך בשינוי בדרך בה אנו משווקים בפייסבוק.
ככל שזמן חיי הפוסט מתקצר, אנו צריכים להבין שדווקא בדקות הראשונות בהן פוסט או סטאטוס משותף – זהו הזמן הקריטי בו הוא יגרוף את מרבית הלייקים והתגובות.
המשמעות החשובה כאן היא קודם כל להתנתק מדפוס המחשבה שיש לפרסם סטאטוס אחד ליום – זה כבר לא מספיק – גם כך מרבית הגולשים שלנו לא ייחשפו אליו ולכן אם אנחנו רוצים לגרום לכמה שיותר גולשים לבקר באתר שלנו – מומלץ שנפרסם יותר מסטאטוס / לינק אחד ביום.
אל תשכחו ששינוי מהותי נוסף קרה בפייסבוק השנה – בעוד בעבר תצוגת החדשות שנגלתה למשתמש הייתה בחירה בין recent posts (פוסטים שהועלו לאחרונה) לבין top stories (הסיפורים החמים ביותר – שהיה ברירת המחדל אצל מרבית המשתמשים) - כיום פייסבוק למעשה איחדה בין השניים (על אף שעדיין קיימת האופציה לבחור בין highlited stories לבין recent stories) כאשר העדכונים בזמן אמת מופיעים לנו בחלונית ה- ticker בחלק העליון של המסך.
אנו ממליצים לכם לעשות מעקב אחר הפוסטים והסטאטוסים שלכם בזמן אמת מכיוון שהנתונים משתנים וככל שפייסבוק גדלה ומפורסם בה יותר מידע – כך הסיכוי של הסטאטוס שלנו לשרוד לאורך זמן – קטן.
פייסבוק החלה לספק נתונים מתי הגולשים שעשו לייק לדף שלכם מחוברים
במהלך חודש אוגוסט 2013, עדכנה פייסבוק את ממשק תובנות ה- insights שלה. כחלק מהעדכונים, הוסיפה פייסבוק אפשרות לראות מתי הגולשים שעשו לנו לייק מחוברים לפייסבוק ומתי ישנה יותר אינטראקציה- כך נוכל לראות אילו ימים ואילו שעות מייצרים הכי הרבה אינטראקציה עם הגולשים שלנו.  ניתן לזהות בבירור שהשעה 18:00 בערב היא הטובה ביותר לפרסום ושיתוף תכנים בדף זה.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה