יום ראשון, 7 בספטמבר 2014

מדריך עסקים קטנים: הקליקו


שיווק באמצעות תוכן, כלומר שימוש במאמרים וכתבות טקסט, קטעי וידאו וכל צורת תוכן אחרת שמקודמת באינטרנט, הפך בשנים האחרונות לכלי חשוב המצוי בידי עסקים קטנים ובינוניים (ובוודאי מותגים מובילים) המתחרים על תשומת ליבם של הלקוחות. אלה מחפשים דרכים להגיע ללקוחות חדשים ולהתבדל משאר המתחרים בעלות נמוכה. התוכן הוא כלי אטרקטיבי לבניית קהל לקוחות והוא נכס בעל משמעות אמיתית וארוכת טווח לבית העסק.

יש לכך כמה סיבות.
ראשית, תוכן שנותן ערך לקורא מעשיר את חווית הגלישה שלו ופוגש את הלקוח הפוטנציאלי עוד לפני שגיבש את העדפותיו ולכן יכול גם להשפיע עליו. התוכן יוצר זיקה והעדפה כלפי המוצרים של העסק באופן שצורות פרסום אחרות מתקשות ליצור. כך, למשל, צורת הפרסום הוותיקה באמצעות באנרים, במקרים הבודדים שגולשי אינטרנט אכן מבחינים בהם, יוצרים מודעות בסיסית ורגעית למותג שאינה תורמת לגולש ואף עלולה להפריע לו בחוויית הגלישה. לעומת זאת פרסום לצד תוצאות חיפוש הוא פעולה אפקטיבית כאשר ללקוח יש כוונת קנייה והזיקה לעסק או מוצר מסוים כבר קיימת.

לפרסום דיגיטלי יש מגבלה נוספת: הנושא הופך למורכב ודורש התמקצעות עמוקה במערכות של החברות השונות לרבות יכולת ניתוח ואופטימיזציה יומיומית. בעל עסק שרוצה לפעול בתחום יעסוק לא מעט במקסום מילות חיפוש "רלוונטיות" כדי להשיג מכירות, לפעמים על חשבון עיסוק בנושאי הליבה של עסקיו. לעומת זאת, יצירת תוכן אודות העסק או המוצר היא טבעית עבור בעל העסק, שיכול בקלות לספר על הערך שהוא מספק. אם כך, מדוע לא לשתף בסיפור הזה לקוחות פוטנציאלים ולהנגיש להם את התוכן כחלק מחויית צריכת התוכן היומיומית שלהם?

אז נכון, תוכן לא מחליף שיווק מסורתי או מייתר את הצורך באנשי מכירות אבל תוכן יכול להיות הגורם המוביל בקידום העסק שלכם בצורה אפקטיבית. ריכזנו לכם כמה דרכים מומלצות לשימוש וליישום אסטרטגיית תוכן.כתבה בתחום הקשור לעסק, התייחסות ישירה אליכם, אזכורים או סקירות של המוצר בעיתונות או בבלוגים הם דרך מצוינת להגדלת הנראות של העסק או המוצר. חשיפה כזו גם "מחנכת" את הצרכנים ללא מעורבות ישירה של המותג, נתפסת כאובייקטיבית ולכן רמת האמון שמייחס לה הגולש גבוהה יותר מאשר בתוכן שיווקי ממומן.

לדף החברים לחצו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה